Prometheus Energy oferuje obsługę spółdzielni energetycznej, która umożliwia jej codzienne funkcjonowanie. Koszt obsługi jest proporcjonalny do ilości PPE wchodzących w skład spółdzielni. Czynności obsługi zostały podzielone na grupy.
Obsługa formalna
Grupa czynności związanych z obsługą formalno-prawną. W jej skład wchodzą:
- dostosowanie funkcjonowania Spółdzielni Energetycznej do zmieniającego się prawa,
- doradztwo w zakresie działalności i rozwoju spółdzielni,
- obsługa prawna Zarządu, Rady Nadzorczej, Walnego Zgromadzenia,
- negocjacja umów ze Sprzedawcą i OSD,
- reprezentacja Spółdzielni Energetycznej w urzędach administracji państwowej.
- reprezentacja Spółdzielni Energetycznej w urzędach administracji samorządowej,
- przygotowywanie rocznych sprawozdań finansowych oraz sprawozdań z działalności.
Obsługa organizacyjna
Grupa czynności, które umożliwiają działanie spółdzielni od strony organizacyjnej:
- nadzór nad rozliczeniami pomiędzy członkami spółdzielni energetycznej,
- nadzór na rozliczeniami ze Sprzedawcą i OSD,
- obsługa reklamacji,
- obsługa zaległych płatności.
Obsługa techniczna
Grupa czynności, które umożliwiają poprawne działanie spółdzielni od strony technicznej:
- monitorowanie poprawności (24h/7) działania urządzeń pomiarowych oraz oprogramowania zarządzającego spółdzielnią,
- monitorowanie pracy urządzeń wytwórczych,
- monitorowanie odbiorców energii elektrycznej,
- obsługa procesów naprawy/wymiany urządzeń pomiarowych,
- detekcja anomalii w działaniu źródeł wytwórczych i odbiorze energii,
- detekcja anomalii bilansu energii.