Przejdź do treści

Zarządzanie społecznościami energetycznymi

Prometheus Energy oferuje obsługę spółdzielni energetycznej, która umożliwia jej codzienne funkcjonowanie. Koszt obsługi jest proporcjonalny do ilości PPE wchodzących w skład spółdzielni. Czynności obsługi zostały podzielone na grupy.

Obsługa formalna

Grupa czynności związanych z obsługą formalno-prawną. W jej skład wchodzą:

  • dostosowanie funkcjonowania Spółdzielni Energetycznej do zmieniającego się prawa,
  • doradztwo w zakresie działalności i rozwoju spółdzielni,
  • obsługa prawna Zarządu, Rady Nadzorczej, Walnego Zgromadzenia,
  • negocjacja umów ze Sprzedawcą i OSD,
  • reprezentacja Spółdzielni Energetycznej w urzędach administracji państwowej.
  • reprezentacja Spółdzielni Energetycznej w urzędach administracji samorządowej,
  • przygotowywanie rocznych sprawozdań finansowych oraz sprawozdań z działalności.

Obsługa organizacyjna

Grupa czynności, które umożliwiają działanie spółdzielni od strony organizacyjnej:

  • nadzór nad rozliczeniami pomiędzy członkami spółdzielni energetycznej,
  • nadzór na rozliczeniami ze Sprzedawcą i OSD,
  • obsługa reklamacji,
  • obsługa zaległych płatności.

Obsługa techniczna

Grupa czynności, które umożliwiają poprawne działanie spółdzielni od strony technicznej:

  • monitorowanie poprawności (24h/7) działania urządzeń pomiarowych oraz oprogramowania zarządzającego spółdzielnią,
  • monitorowanie pracy urządzeń wytwórczych,
  • monitorowanie odbiorców energii elektrycznej,
  • obsługa procesów naprawy/wymiany urządzeń pomiarowych,
  • detekcja anomalii w działaniu źródeł wytwórczych i odbiorze energii,
  • detekcja anomalii bilansu energii.